Meget info
Skriv så meget info om produktet som muligt. Det skaber værdi for produktet, og giver kunden mere tryghed og tillid til produktet og til dig som forhandler. Skriv gerne mere end 600 ord.
Brug HV-ord
- Øverst på siden (det man ser uden at scrolle ned): Brug HV- ord og svar på kundens mulige spørgsmål. Fx hvordan er produktet fremstillet?
Fokuser på kundens behov
Fortæl om hvilke behov produktet opfylder for kunden. Hvilke fordele giver produktet for kunden, brug gerne eksempler fra hverdagen. Tænk over hvilke behov kunden til netop dette produkt kan have. Fx taler øko-varer typisk til andre behov end smykker gør.
Brug punktform
Skriv den vigtigste info i punktform – det gør det overskueligt og giver kunden et hurtigt overblik over den info, man søger. Det kan evt. være en opsummering af produktets fordele, som også er beskrevet i en sammenhængende tekst. Fordele og vigtige informationer kan med fordel gentages.
Opdel i afsnit
Opdel teksten i mindre afsnit og brug overskrifter. Det er læsevenligt, og kunden kan hurtigt danne sig et overblik over den info, man finder relevant for sig selv.
Produktbilleder
Til en god produkttekst hører naturligvis gode produktbilleder - og gerne flere billeder til samme produkt. Sørg for at produktbillederne afspejler den tekst og de informationer, du beskriver. På den måde underbygger billederne dine beskrevne fordele og informationer - det skaber tillid.
Floskler er værdiløse
Brug fakta i stedet for floskler! Vi sorterer nemt flosklerne fra, når vi læser eller skimmer en tekst. Øjnene leder efter i stedet efter fakta, når vi skal foretage et køb eller søge informationer. Så spring over "Billigste på markedet" eller "Bedste kvalitet" og brug krudt på at beskrive produktets reelle værdi og kvaliteter.
Vær ærlig
Vær ærlig omkring hvad produktet egner sig til – og også evt. hvad det IKKE egner sig til. Det er god kunderådgivning og virker ekstremt tillidsvækkende og ærligt.
Husk dine søgeord
Enhver webshopejer vil gerne ligge øverst på Google. Skal dine sider findes via organiske søgninger, er det vigtigt, at dine tekster indeholder præcist de søgeord, dine potentielle kunder søger på. Sørg derfor for at produktteksten indeholder søgeord, som er relaterede til dit produkt - og som du gerne vil findes på i Google.